Support
Det är enkelt att komma i kontakt med Midpoint Servicedesk. Vi garanterar att ditt ärende blivit läst och att lösning påbörjas inom tre timmar.
Du når oss alltid via e-post support@midpoint.se eller genom formuläret längst ned på sidan. Under vardagar kan du även höra av dig per telefon på 054-29 15 00. Våra öppettider är vardagar 08:00–12:00 och 13:00–17:00.
Fjärrsupport
Vid vissa problem underlättar det om vi kan få tillgång till din dator. Det innebär att du, under en kort stund, ger en av våra tekniker möjligheten att styra din dator över internet.
Vi använder programmet TeamViewer för fjärrsupport. Programmet gör att vi kan ge dig support på din dator, dina nätverk eller servrar – oavsett var du befinner dig. Klicka på loggan nedan och kör programmet för att ge oss fjärråtkomst.
När du kör programmet visas en kod som är unik för din enhet och när vi fått den kan vi styra din dator. Under tiden ser du på skärmen precis vad vi gör, du kan när som helst stänga av vår åtkomst. Programmet körs under tiden vi hjälper dig – och ligger inte kvar i datorn efteråt.
Tips: Stäng känsliga dokument eller program innan du ger oss fjärråtkomst. När TeamViewer är aktivt kommer vi att se allt på skärmen som du ser. När vi är klara kan vi självklart inte se din skärm längre.